BLOG MOTRIO

Motor dünyasına ve araç bakımına ilişkin ipuçları ve haberler
article image
Her gerçek sürücünün bilmesi gereken püf noktalar ve araçlarla ilgili ilginç gerçekler

Sisli camlar, kar, kirli farlar, suyla kaplı yollar: Aracımızı sürerken çok sayıda sorunla karşılaşabiliriz. Belirli koşullar altında nasıl davranılacağını, hangi püf noktaları ve taktiklerin kullanılacağını, hatta araçlarla ilgili bazı ilginç gerçekleri bilmek çoğunlukla gerçekten de fark yaratabilir. 

İşte stresi en aza indirmeye, harcamaları azaltmaya ve sürüş deneyiminizi daha keyifli hale getirmeye yardımcı olacak püf noktaları, araçlarla ilgili gerçekler ve bazı akıllıca ve az bilinen ipuçları.


  • Araçlarla ilgili ilginç gerçekler: Kar ve buz: Ne yapılmalıdır?
  • Araçlarla ilgili ilginç gerçekler: Sel ile nasıl başa çıkarsınız? 
  • Araçlarla ilgili ilginç gerçekler: Araç camlarında sıvı bulaşık deterjanı ve farlarda diş macunu!
  • Araçlarla ilgili ilginç gerçekler: Ön camdaki çizikleri veya çatlakları kendi kendinize nasıl onarmalısınız?
  • Püf noktalar ve araçlarla ilgili belki de bilmediğiniz ilginç gerçekler


Her Sürücünün Bilmesi Gereken Araçlarla İlgili İlginç Gerçekler;

Kar ve Buzda Ne Yapılmalıdır?

Dolu, yağmur, rüzgar ve kar en deneyimli sürücü için bile tehlikeli olabilir: Sorun riskini ve olası kazaları ortadan kaldırmak için bu sorunlarla nasıl başa çıkılacağını bilmeniz gerekir.

Şüphesiz ilk adım frenlerin ve elektrik sisteminin durumunu kontrol etmektir ancak ön cam sileceklerinin işlevselliğini korumanın başka küçük bir püf noktası mevcuttur: Kar veya buzun silecekler üzerinde birikmesini, böylece kauçuğu dondurmasını ve sertleştirmesini önlemek için araç park halindeyken silecekleri yukarı kaldırmanız yeterlidir.

Ön cam silecekleri karla kaplıysa bunların iyice temizlenmeden çalıştırılmaması önerilir. Silecek suyu fıskiyesi de ayarlanmalıdır.

Ayrıca sıcaklık donma seviyesinin altına düşerse ön camı temizlemek için kullanılan, borularda ve döşemelerde yer alan suyun donmasını önlemek üzere antifriz kullanılması önerilir. 

Bu tür durumlarda akılda iyice tutmak için küçük, ilginç bir gerçek de araçlar dünyasından geliyor: Aracı her zaman ön kısmı doğuya bakacak şekilde park etmek yararlıdır, böylece güneş yükseldikçe aracın ön camını ısıtır ve kar daha kısa sürede erir.

Son olarak her sürücünün her zaman araçta bulundurması gereken paha biçilmez aksesuarlar vardır; örneğin kar zincirlerini takmak için termal eldiven, ön camdaki buzu gidermek için bir kazıyıcı, gerekirse yoldaki kar yığınlarını gidermek için küçük bir kürek.


Sel İle Nasıl Başa Çıkarsınız? 

Araçlarla ilgili ilginç gerçekler söz konusu olduğunda iklim değişikliği önemli bir rol oynar: Bu değişiklik, son zamanlarda özellikle yağmur konusunda giderek artan önemli bir meteorolojik istikrarsızlığa yol açmıştır. Özellikle belli yerlerde sel riski giderek somut hale gelmiştir. Bu nedenle, sürüş sırasında bu tür durumlarda kendi güvenliğimiz ve bizimle seyahat eden diğer kişilerin güvenliği için bazı küçük tedbirleri uygulamaya koymak esastır. 

İlk olarak yol su altında kalmışsa yapılacak ilk şey geri dönmektir. Bu mümkün değilse aracı durdurmalı ve güvenli bir yere gitmelisiniz.

Araç radyosunda her zaman trafik bilgilerini veren radyo kanalını ayarlamak, köprülerden ve alt geçitlerden uzak durmak, yavaşlamak ve ani fren ile suda kayma olaylarından kaçınmak da önemlidir. Su seviyesi daha da artacak olursa gerektiğinde kolayca araçtan çıkabilmeniz için kapıların kilidini ve pencereleri açmak yararlı olacaktır.


Cam Buğusu İle Nasıl Başa Çıkılır?

Ön camınızın sisli olması da çok tehlikeli olabilir çünkü yolu net bir şekilde görmenizi engeller. Bu "rahatsız edici" durum için çok basit bir püf noktası vardır: Eski bir çorabı bol miktarda temiz kedi kumu (evet, doğru anladınız!) ile doldurup düğüm atarak bağlamanız, ardından bu tomarı başka bir çorabın içine yerleştirerek bunu da bağlamanız yeterlidir. Şimdi de çorabı gösterge panelinde sürüşünüz sırasında yolunuza çıkmayacak bir yere yerleştirin; ön cam artık buğulanmayacaktır.


Araç camlarında sıvı bulaşık deterjanı

Araçlarla ilgili gerçekler arasında en ilginç olanlardan biri şudur: Sıvı bulaşık deterjanı, pencerelerde ve ön camda tabaka oluşturmuş kiri yumuşatmak ve çıkarmak için çok kullanışlıdır. Pekala evet: Gerekli yerlerde bezle ve ılık suyla silmeniz, durulamanız ve normal iz bırakmayan ürünler uygulamanız yeterlidir.


Farlarda diş macunu!

Ayrıca, belirli ürünleriniz mevcut değilse ve farlarınız özellikle kirliyse (özellikle yağ birikintilerinden ve sineklerden dolayı) bunları uygun fiyatlı diş macunu ile güvenle temizleyebilirsiniz. Nasıl mı? Yumuşak bir fırçayla yüzeye uygulayarak, birkaç dakika bırakarak ve ardından bol su ile durulayarak.


Ön camdaki çizikleri veya çatlakları kendi kendinize nasıl onarmalısınız?

Ön camda bir çatlak hissederseniz bu çatlak daha da büyümeden onarılmalıdır: Bir darbe veya bir çukur bile camı tamamen dağıtabilir. Bir şekilde bir uzmana başvurmanız önerilir ancak çatlak küçükse iki küçük kendin yap püf noktası mevcuttur: Çizik küçük ve inceyse çiziği gidermek veya en azından hafifçe sürmek için diş macunu kullanabilirsiniz (yine!); bununla birlikte, çizik biraz daha büyükse şeffaf tırnak cilası kullanabilirsiniz: ön camı temizledikten ve kurumaya bıraktıktan sonra tırnak cilasını çatlak boyunca sürmeniz yeterlidir. Kuruduktan sonra bir parça ince zımpara kağıdı alın ve tüm fazlalıkları düzeltin.


Araçlar ile ilgili püf noktaları ve ilginç gerçekler,


Araç dünyasından ilginç gerçekler arasında özellikle yararlı bir püf noktası yolcu bölmesindeki kokuların giderilmesi ile ilgilidir: Genellikle zihni aşırı uyaran, hatta bazen rahatsız edici olan klasik araba kokularını kullanmak istemiyorsanız açmadan önce klima başlıklarına kokulu mendiller yerleştirmeniz yeterlidir. Dakikalar içinde aracınızdan taze bir koku yayılacaktır.

Aşırı soğuk varken gece dışarıda bırakılan bir aracın sabah ince bir buz tabakasıyla kaplanması muhtemeldir. Buz kapıları ve uzaktan kumandalı merkezi kilitleme mekanizmasını bloke ederse bu sorun olur.Anahtarı takarak kapıların kilidini açmak çözüm olacaktır ancak mekanizma da donmuşsa bu işlem zor olabilir. Bu tür durumlarda basit bir püf noktası mevcuttur: Kilidin içine ve anahtarın üzerine biraz alkol veya dezenfektan püskürtün. Dezenfektan spreylerde ve jellerde de bulunan alkol buzu saniyeler içinde eritme özelliğine sahiptir. 


En yakın MOTRIO Servisin’den randevu alın. Tüm bunlar birkaç tık uzağınızda!

article image
Araba kazalarının en yaygın nedenleri nelerdir?

Arabayla seyahat etmek potansiyel olarak her zaman tehlikeli olabilir: Riskler her zaman çok fazladır; bu nedenle ihtiyatlı olmak ve her zaman en yüksek düzeyde dikkat etmek gerekir. Elbette bazen bu yeterli olmaz: Yol kazalarına karışmaktan kaçınmak bazen imkansızdır. Ancak bunların sayısını önemli ölçüde azaltabilirsiniz. Nasıl mı? Birkaç basit kuralı uygulayarak ve hepsinden önemlisi araba kazalarının en yaygın nedenlerini bilerek. 


Araba kazalarının en yaygın nedenleri

  • Sürüş sırasında akıllı telefon kullanma
  • Uyuklama
  • Alkol ve uyuşturucu
  • Yüksek hız
  • Hava koşulları
  • Güveli olmayan araç


Araba Kazalarının En Yaygın Nedenleri

Yol kazalarına karışmaya neden olabilecek en yaygın durumlar nelerdir? En yaygın durumlardan bazılarını listeledik, böylece riskli davranışları tanıyabilir ve tüm araba kazalarını önleyebilirsiniz.


Sürüş Sırasında Akıllı Telefon Kullanma

Araba kazalarının temel nedeni, açıkça söyleyebiliriz ki akıllı telefon kullanımıdır. Aslında sürücülerin dikkatinin cep telefonuyla dağılmasına çok yaygın rastlanmaktadır: yola bakma yerine ekrana bakma, cihazı tek elle tutma, sürüşe kesinlikle gerçek anlamda odaklanmama. Belki de mesajlarınızı kontrol etmek için cep telefonunuza bakmanın cazibesi, direksiyonda kazaların (öte yandan sık sık ağır cezalar almanın ve sonuç olarak ehliyetinizden puan kaybetmenin de) en yaygın nedenlerinden biridir. Bu alışkanlığın ne kadar tehlikeli olduğu konusunda fikir sahibi olmak için aşağıdaki örnek yeterlidir: Otoyolda saatte 130 km hızla giderken üç saniye cep telefonunuza bakmanız gözleriniz kapalı yüz metre gitmeye eş değerdir


Uyuklama

Sürücülerin en aldatıcı düşmanlarından biri kesinlikle sürüş esnasında uyumaktır. Bu durum aniden ve genellikle çok ciddi sonuçlarla ortaya çıkar. Çoğu insan genellikle yeterince dinlenmeden veya belki de özellikle çok ağır bir yemekten sonra direksiyon başına geçer: Bu durum her gün çok sayıda araba kazasına neden olur. Her zaman yüksek düzeyde uyanıklıkla sürüş gerçekleştirilmesi ve yola çıkılmadan önce dinlenilmesi açıkça tavsiye edilmektedir. Ayrıca özellikle uzun seyahatler sırasında ferahlamak için molalar verin ve göz kapaklarınızın ağırlaşması ile uyuklama belirtilerini ilk gördüğünüz anda mümkün olan yerlerde her durumda her zaman durun.


Alkol ve Uyuşturucu

Alkol ve uyuşturucu maddelerin kullanımı ya da aşırı kullanımı, hala araba kazalarının en yaygın nedenlerinden biridir: aslında her ikisi, üstelik önemli ölçüde sürücünün ayıklığına zarar verebilir. Bunların etkisi altında sürüş gerçekleştirenler için son zamanlarda kontrollerin yoğunlaştırılmasının ve cezaların çok daha ciddi hale gelmesinin nedeni budur. Buna rağmen alkol ve uyuşturucu maddeler, son derece ciddi olanlar da dahil olmak üzere yol kazalarının ana nedenlerinden biri olmaya devam etmektedir. 


Yüksek Hız 

Yasalarca belirlenen limitleri aşarak yüksek hızda sürüş gerçekleştirmek fren mesafelerinde artışa yol açar ve sonuç olarak aracınızı kontrol altında tutmanızı çok daha zorlaştırır. Dahası, yüksek hızda sürüşle tüm engellerden kaçınmak için gerekli zamanınızın olmaması riskini göze alırsınız. Bu tür durumlarda ortaya çıkan zarar cüzdanınızı da etkiler: Cezalar gerçekten de ağır olabilir.


Hava Koşulları

Çoğu kez hava, sürücünün en iyi dostu değildir, aksine ciddi araba kazalarına yol açan, çok tehlikeli bile olabilen bir tuzaktır. Sis, yağmur, sert rüzgar, kar ve buzlu yollar araçta seyahat edenler için potansiyel olarak tehlikelidir. Bu koşullar en yüksek düzeyde ihtiyat gerektirir ve gerektiğinde durmanızı bile gerekli kılabilir. Kötü hava koşullarında görünürlük ciddi ölçüde azalabilir. Üstelik fren alanları ve süreleri değişir ve aracın tam kontrolünü sağlamak zor olabilir.


Güveli Olmayan Araç

Araba kazalarının nedeni, ayrıca çoğunlukla aracın optimum koşullardan daha düşük koşullarda olmasıdır. Aşınmış lastikler, aşınmış frenler ve tespit edilmemiş arızalar büyük bir tehlikenin yanı sıra büyük bir probleme dönüşebilir. Bir kişinin rutin bakım son sürelerine her zaman uyması ve aracının düzgün çalışmasıyla ilgili herhangi bir şüphesi olur olmaz derinlemesine kontrol için bir uzmana başvurması bu yüzden gereklidir.


MOTRIO İPUÇLARI VE PÜF NOKTALARI

Aracınızın düzenli bakımı her zaman önerilmektedir; böylece mükemmel şekilde verimli ve güvenli bir araca sahip olduğunuzdan emin olmanızın yanı sıra zamanla aracınızın hizmet ömrünü de uzatabilirsiniz.

MOTRIO Servisleri yollardaki araç stokunun %100'üne bakım uyguluyor. Servislerimizde ayrıca küçük araçlar ile hafif ticari araçlar ve partikül filtresiyle donatılmış olanlar da dahil olmak üzere dizel ve benzinli son nesil motorlar ve doğrudan veya indirekt enjeksiyon sistemine sahip araçlar için MOTRIO markalı yağ da bulabilirsiniz.


En yakın MOTRIO Servisin’den randevu alın. Tüm bunlar birkaç tık uzağınızda!

article image
8 ilginç gerçekle lastikler ve lastiklerin daha uzun süre dayanmalarını sağlayacak püf noktaları

Arabalar dünyasındaki en ilginç haberlerden bazıları kesinlikle lastiklerle ilgilidir: Bir lastik patlamadan ağırlığının 100 katı kadarına nasıl dayanabilir? Dişte neden oluklar olur? Lastikler her zaman siyah mıydı?

İşte belki de bilmediğiniz lastiklerle ilgili 8 ilginç gerçek ve lastiklerin daha uzun süre dayanmasını sağlayacak birkaç püf noktası


Lastiklerle ilgili 8 kaçırılmayacak, ilginç gerçekler

  1. Bir aracı gerçekten kontrol altına alan nedir?
  2. Lastikler her zaman siyah mıydı?
  3. Dişte neden oluklar olur?
  4. Dişin aşınıp aşınmadığını nasıl anlayabilirim?
  5. Yazım: İngilizcede lastik "tire" mı, "tyre" mı?
  6. Dünyadaki en büyük lastik
  7. Topçu lastikleri: 1900'lerde yalnızca askerlere yönelik değildi.
  8. Lego ve lastikler: Aralarındaki bağlantı nedir?


Lastik Bakımı: İşte lastiklerin daha uzun süre dayanmasını sağlayacak yöntemler

  1. Lastikleri en üstün koşulda tutun.
  2. Lastik balansı
  3. Supaplar
  4. Mevsim için doğru lastikleri seçme


Bir Aracı Gerçekten Kontrol Altına Alan Nedir? 

Aracımızın tüm ağırlığının yalnızca lastikler tarafından kontrol altına alındığı inancı yanlış bir algıdır: Aslında aracı kontrol altına alan şey lastiklere dolan havadır. Yalnızca patlak oluştuğunda bu ayrıntının farkına varırız: Hava olmadan lastiğimiz kullanılamaz.


Lastikler Her Zaman Siyah Mıydı?

Kesinlikle değildi. İşte muhtemelen bilmediğiniz lastiklerle ilgili 8 ilginç gerçek: Başlangıçta lastikler beyaz renkli olan doğal kauçuktan yapılmıştır. Bununla birlikte, bu malzeme iyi direnç sağlamamıştır; bu nedenle, lastiklerin performansını arttırmak için hidrokarbonların eksik yanmasından elde edilen belirli agregaları içeren bir pigment niteliğindeki karbon siyahı (veya lamba isi) eklenmesine karar verilmiştir.

Başta yalnızca diş için kullanılan tamamen siyah lastiklerin daha sonra iki renkli olanlardan daha muntazam ve daha zarif göründüğü düşünülmüş, bu nedenle de önceki siyah-beyaz kombinasyonun yerini tamamen siyah renk almıştır.

Ekstra bilgi: Siyah lastik fikrini, pastel boyalarıyla ünlü Crayola markasının kurucuları Binney ve Smith ortaya atmıştır.


Dişte Neden Oluklar Olur?

Oyukların amacı asfalttaki sürtünmeyi arttırmaktır. Bu da maksimum hızlanma ve fren alanlarını etkiler. Lastik "dokuları" da ayrıca önemlidir: Islak koşullarda lastikler ve zemin arasında oluşan su katmanı yol tutuşunu önemli ölçüde azaltır. Bu nedenle olukların amacı, suda kayma etkisini önleyerek biriken suyu boşaltmaktır.


Dişin aşınıp aşınmadığını nasıl anlayabilirim?

Kesinlikle oluklar sayesinde: Olukların içine yerleştirilen ve olukları milimetre cinsinden ölçen bir derinlik ölçer kullanarak dişin herhangi bir noktasında ölçülebilen, yasal sınırı 1,6 mm olan diş derinliğini kontrol edebiliriz.


Yazım: İngilizcede Lastik "tire" mı, "tyre" mı?

Çoğu araba parçası Atlantik'in iki tarafında "boot" ve "trunk" (bagaj) ile "bonnet" ve "hood" (kaporta) gibi tamamen farklı adlara sahip olsa da "tyre" (lastik) sözcüğünün hem İngiliz hem Amerikan İngilizcesinde aynı şekilde telaffuz edildiği bilgisi lastiklerle ilgili 8 ilginç gerçek arasında yer almaktadır.

Bununla birlikte, Britanyalılar muhtemelen 15 veya 16. yüzyıla uzanan ve muhtemelen yol tutuşunu arttırmak için jantları giydirme ihtiyacını ifade eden "attyre" (kıyafet) sözcüğünden gelen bu küçük yazım garipliğini korumuşlardır.

Öte yandan Amerikalılar, işleri basitleştirme tutkularıyla sözcüğün telaffuz edilme şeklini yazmayı tercih etmişlerdir. Birleşik Krallık'ta, İrlanda'da ve çoğu güncel ve eski İngiliz Milletler Topluluğu'na dahil uluslarda "tyre" yazımı kullanılmaktadır. Bu yüzden "tyre" veya "tire" yazmayı seçmeniz hangi safta olduğunuza bağlıdır.


Dünyadaki En Büyük Lastik

Size ağırlığı 12 ton, yüksekliği 243 metre olan dev bir lastiğin varlığından söz etseydik bununa inanır mıydınız?

Hayır, bu dev bir aracın lastiği değil, bir şaka da değil: Dünyadaki en büyük lastik ABD Michigan'da Allen Park'ta bulunmaktadır. "Mütevazı" boyutundan dolayı "dev lastik" olarak adlandırılmaktadır ve 1965 Dünya Fuarı'nda kamuya Ferris jantı olarak sunulmuştur.


Topçu Lastikleri: 1900'lerde yalnızca askerlere yönelik değildi.

Doğru anladınız: Bir asır öncesine kadar ilk arabalar top jantlarıyla aynı tekerlek göbeği olan "topçu jantları" olarak adlandırılmış jantlarla donatılmıştı. Lastikler janta tamamen bağlıydı ve göbekten çıkarılamamıştı. En azından yenileme işlemlerinin pahalı ve karmaşık olduğu anlamına gelen bir ayrıntı!


Lego ve Lastikler: Aralarındaki bağlantı nedir?

Lastiklerle ilgili 8 ilginç gerçeğin sonuncusu, ayrıca belki de "en ilginç" olanıdır: Tüm dünyada çok sayıda lastik üreticisi mevcuttur ve bazı markalar kesinlikle iyi bilinmektedir. Bununla birlikte, bu son derece uzun listede başka bir ürün tipiyle iyi bilinse de evlerde rastladığımız bir isim öne çıkmaktadır: Kesinlikle Lego. Danimarkalı ünlü renkli oyuncak blok üreticisi 1960'larda lastik üreticisi olarak faaliyete başladı ve zamanla dünyanın en iyi lastik üreticileri arasında yer almayı başardı!


Lastik Bakımı: İşte lastiklerin daha uzun süre dayanmasını sağlayacak yöntemler

Lego, pastel boyalar ve top lastikler bir tarafa, lastiklerin uzun ömürlü olmasını nasıl sağlayabiliriz? 

Lastiklerimiz nerede üretilmiştir? Lastikler ne sıklıkla değiştirilmelidir? Sorunun nasıl farkında olabiliriz? Uygun olduğundan emin olmak için doğru basınç okumayı nereden bulabilirim? 

Bunlar en deneyimli sürücülerin bile yanıt vermekte zorlandığı sorulardan bazılarıdır. 

Lastikler aracınızın önemli bir parçasıdır ve yol güvenliği, tüketim ve araç performansının tamamı onların durumuna bağlıdır.

Bir kişinin kendi başına gerçekleştirebileceği bazı kontroller de mevcuttur: Örneğin lastiğin yaşını görmek için her zaman lastik omzuna basılı dört rakam içeren üretim tarihini kontrol etmeniz yeterlidir. İlk iki basamak haftayı, son iki basamak ise üretim yılını gösterir (ör.: 1417, lastiğin 2017'nin 14. haftasında üretildiği anlamına gelir).

Daha önce belirttiğimiz gibi lastik basıncının ve diş kalınlığının kontrol edilmesi de her sürücünün kendi kendine gerçekleştirebileceği basit işlemlerdir. 

Aşınmanın derecesini ölçmek için gerçekten çok basit bir yöntem de mevcuttur: Lastikler için 1 TL'lik bozuk para alın. Her iki durumda da dış halkası diş ana hattından dışarı çıkmamalıdır. 

Aynı hızlı kontrol, oluğa işlenen işaretlere bakılarak da gerçekleştirilebilir. Lastiklere ara sıra bakmanız, keskin kenarlı çukurlardan veya manevra sırasında kaldırıma çarpmaktan kaynaklanan kesikler veya tümsekler gibi tüm anormallikleri yakalamanıza olanak sağlar. Bu tür durumlarda, lastiklerin yenilenmesi önerilen tek çözümdür.

Bununla birlikte, lastiğin aşınmasını sınırlamak mümkündür. Nasıl mı? Sık bakım ve kontrollerle.

Bunların ötesinde, bazı akıllı ipuçlarını takip ederek bunlara bakalım. 


Lastikleri En Üstün Koşulda Tutun.

Yalnızca gözle bile olsa aracınızın kontrolü, herhangi bir kritik sorunu ortaya çıkarmak için ihtiyacınız olan tek şey olabilir. İlk olarak lastik basıncı: Önemli ölçüde artan tüketim ve lastik aşınma sürecini hızlandırmaya ek olarak gereğinden daha az basınç da araçta seyahat eden kişilerin güvenliğini tehlikeye atabilir. Aracın balans ayarının yapıldığından ve dört lastikten birinin aşırı şekilde zorlanmadığından emin olmak için uzman yardımı da gerekir. Bu bağlamda diş aşınmasını sınırlamak için lastiklerin periyodik olarak ters çevrilmesi kesinlikle önerilmektedir.

Sürüş tarzı da ayrıca önemlidir: Ani fren, aşırı hız, virajlarda ve dönel kavşaklarda hız yapma, hatalı kalibrasyona sahip hızlanma lastikleri hızla aşındırır. 


Rot Ayarı

Lastik balansı aracın normal kullanımında en azından her 10.000 km'de bir, spor araçlarda ise her 5.000 km'de bir kontrol edilmelidir. Rot ayarının ilk kontrolü tam bağımsız olarak gerçekleşebilir: Ellerinizi direksiyon simidinden çekmeniz ve aracın düz bir hatta gittiğinden emin olarak düz ve yassı yolda onlarca metre seyahat etmeniz yeterlidir. Aksi halde, en kısa zamanda bir uzmana başvurmanız önerilir.


Supaplar

Lastiklerle birlikte supapları da yenilemek şarttır. Supaplar sürüş sırasında önemli ölçüde baskıya maruz kalır, bu da uzun dönemde arızalanmalarına yol açabilir. Tüm engelleri önlemek için supapların durumları düzenli olarak kontrol edilmelidir.


Mevsim için Doğru Lastikleri Seçme

Yazın kış lastiği kullanmak, aracın tüketimlerini katlayarak arttırır ve dişin daha hızlı aşınmasına yol açabilir: Mevsime uygun lastik seçme gerekliliğinin nedeni budur. Lastiklerin genellikle yılda iki kez değiştirilmesi önerilir. Bu mümkün değilse 4 mevsimlik lastik tercih etmeniz konusunda uzlaşmak yararlı olabilir.

Ayrıca kışın yaz lastiği kullanılması, yol tutuşu çok düşük olabileceği için sizi büyük risklere maruz bırakabilir. Ayrıca soğuk kış havasında kullanılan yaz lastiği, çok hızlı hasar görme riski taşır. Düşük sıcaklıklara maruz kalan yaz lastikleri bileşiği aslında çok sert hale gelir ve bu yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmaz, aynı zamanda lastik desenini yırtılmaya ve soyulmaya maruz bırakır. 

Bu tür durumlarda garanti geçersiz bile olabilir. Aslında bu durum hatalı kullanıma eş değer olacaktır. Diğer deyişle, her türlü hasar kapsama alınmayacaktır. Diş, kar olmasa bile hasar görebilir; aslında gerekli olan tek şey sıcaklığın çok düşük olmasıdır.

Son olarak yol tutuşu kaybı karlı koşullarda , hatta yağmurda bile bariz bir şekilde kayda değer düzeydedir.

Diğer deyişle, lastikler sürüşün önemli bir parçasıdır ve sürekli kontrol edilmeli ve onlarla ilgilenilmelidir. 


MOTRIO İPUÇLARI VE PÜF NOKTALARI


LASTİKLER

Lastikler direksiyondayken güvenliğinizde önemli bir rol oynar çünkü sizinle yol arasındaki tek temas noktasıdır. Zamanla, kilometre kat ettikçe ve ayrıca yol koşulları ve her sürücünün sürüş tarzı nedeniyle bozulurlar.


TAVSİYEMİZ

Periyodik olarak izlenmesi gereken iki husus, şişirme basıncı ve Avrupa'da araba lastikleri için minimum yasal ölçüsü 1,6 mm olan diş kalınlığıdır.

Aracınızı özellikle diş aşınmasının daha kolay olduğu yerlerde sık kullanıyorsanız MOTRIO Mağazalarımızdan birini ziyaret edin; teknisyenlerimiz aracınızın görsel muayenesini gerçekleştirecek ve dişin derinliğini kontrol edeceklerdir. Güvenlik için lastikler, her 40.000 km'de veya her 5 yılda bir yenilenmelidir.


Yeni MOTRIO Fairway lastiği Avrupa'da üretilir, tüm hava koşullarında güvenli sürüş sağlar ve üç versiyon olarak üretilir:

Yaz - Kış - Tüm sezonlar


Başlıca özellikler:

· Çevresel olarak sürdürülebilir: düşük yakıt tüketimi ve düşük yuvarlanma direnci

· 13 ila 20 inç arasındaki boyutlar


En yakın MOTRIO Servisin’den randevu alın. Tüm bunlar birkaç tık uzağınızda!

article image
RENAULT'NUN alternatif çözümü, MOTRİO

Piyasa gerçekleri ve araç üretici garantisi bitişi ile müşteri sadakatinin giderek azaldığı göz önünde bulundurulduğunda, alternatif olarak asli bir çözüm ihtiyacı ve pazar payını geri kazanma stratejisi önem kazanmaktadır.

 

Grup RENAULT bunu göz önünde bulundurarak, 26 yıl önce MOTRIO markasını yaratmıştır. Lokasyon engelleri, rekabet şartları, fiyat / kalite dengesi ve müşteri beklentileri izdüşümünde, üretici ağlarının haricindeki diğer alternatifler de müşterilerin tercihleri arasındadır. Bu doğrultuda, pazarın da gidişatı değerlendirildiğinde RENAULT’nun alternatif çözümü MOTRIO ’dur.

 

MOTRIO ’yu tarif etmek gerekirse kısaca MOTRIO, RENAULT’nun tescilli yedek parça markası ve servis ağıdır. RENAULT ve DACIA için üretici garantisi sonrası ve diğer marka araçlar için ise yaş sınırı olmadan servis hizmetlerini sağlamayı hedefleyen, özel servislerden kurulmuş, Yetkili RENAULT Bayileri ve MAİS ile özel bir sözleşme esasına bağlı çalışan bir servis yapısıdır. Aynı zamanda MOTRIO; orijinale alternatif olabilecek, ekonomik ürün yelpazesi sunan tescilli bir yedek parça markasıdır.

 

Yedek parça tarafında; RENAULT her zaman ürünlerinin kalitesini ve güvenliğini ön plana çıkarır, MOTRIO parçalar da bu kuralın dışında değildir. MOTRIO parçalar ile orijinal parçalar arasındaki fiyat farkı; Ambalajdaki dayanıklılık, konfor ve tanıtım faaliyetlerindeki tasarruflarla açıklanabilir. Ve bunlar ürünün güvenliğini ve işlevselliğini etkilemez. Çünkü MOTRIO, Grup RENAULT gibi büyük ve iyi bilinen çok sayıdaki üreticinin güvenilirliğinden ve tecrübesinden faydalanmaktadır. Ürün gamı olarak; Tüm bakım, aşınan ürünleri ve standart olarak değiştirmeye gerek olmayan rekabetçi mekanik aksamları kapsar. MOTRIO Servislerde yapılan işlemler, 2 yıl parça ve 1 yıl işçilik garantisi kapsamındadır.

 

Mevcut durumda 86 nokta / 24 şehirde hizmet vermekte olduğumuz MOTRIO ağımız için 2025 yılı sonu itibariyle hedefimiz; 200 nokta ve >65 İlde bulunurluk seviyesine ulaşmaktır. Nokta sayısı hedefimiz haricinde yedek parça yelpazesini artırmak, kendi alanında en çok tercih edilen ilk 3 marka servis yapısına ulaşmak da diğer hedeflerimizdir.

 

Müşteri çağrı merkezi, servisler teknik destek hattı ve Renault Akademi imkanlarımız de MOTRIO Servislerimize sunulmaktadır.

Filtreler
Hepsi
Klima
Akü
Fren sistemi
Özel talep
Elektronik diyagnostik
Triger kayışı
Araç bakımı
Ön cam silecek lastikleri
Lastikler
Amortisörler
Teknik kontrol
AdBlue